16 en 17 oktober jongstleden hebben wij weer onze jaarlijks terugkerende Dag van de Armoede gehouden. Waar vorig jaar deze activiteit in het water viel door Corona, konden we hem dit jaar wel weer doen. Dit keer hebben we 100 gezinnen en alleenstaanden uitgenodigd om te komen “shoppen”.
We hadden diverse tafels klaargezet met producten. Verzorgingsproducten, sappen, frisdrank, huisdiervoeding, verse broden, verse kippen en nog veel meer. Bij binnenkomst werd men ontvangen met een heerlijk kopje koffie of thee en wat lekkers. Daarna liep men langs de tafels en kon mensen uitkiezen wat ze nodig hadden. Bij het weggaan, was er nog een mooi plantje voor iedereen.
Het was een weekend met een lach en een traan. Vele verhalen gehoord. Het belangrijkste van heel dit weekend was…. dat, ondanks dat er nog veel armoede en verborgen armoede heerst, we toch een aantal gezinnen en alleenstaanden weer hebben kunnen helpen.
Zomaar een greep uit de reacties:
“Dank jullie wel voor al het eten. Kan ik er weer even tegen”.
“Bedankt met dit extraatje in mijn voorraad kast”.
“Bedankt weer  de kip ligt al te sudderen in de pan. Ook dank voor alle gulle donateurs”!

Dit weekend werd mogelijk gemaakt door de volgende sponsors en donateurs, waarvoor hartelijk dank:
Larco Foods
Thom Hofstra