De volgende personen hebben zich als Ambassadeur aan Stichting Sociaal Solidair verbonden:

Samir Toub

Verbinding :

Ik ben Samir Toub, 37 jaar en geboren en getogen Eindhovenaar. Ik werk bij Springplank040 en zit in de gemeenteraad in Eindhoven.

Sociaal Solidair is voor mij bij uitstek een initiatief dat Eindhoven mooier maakt. Het hart op de goede plek en altijd kijken waar er verbindingen kunnen ontstaan. Voor hen die willen geven en hen die het goed kunnen gebruiken. Ik werk daar als ambassadeur van de stichting van harte aan mee.

John van den Heuvel

Particulier:

Hij is een Eindhovenaar, misdaadverslaggever, oud rechercheur en ook verbonden als ambassadeur aan Stichting Desert Cops, Stichting Hulp voor Hulpverleners en een van de gezichten van Sterrenfonds.
Stichting Sociaal Solidair past hierbij dus wij zijn blij met John van den Heuvel.

Fouad Arrabbany

Mijn naam is Fouad Arrabbany.

Ik ben 37 jaar, getrouwd, vader van drie en een trotse Eindhovenaar.

Toen ik 16 was zette ik me in als vrijwilliger van het vadercomite in Vaartbroek. Daar groeide ik namelijk op.
Een mooie omgeving met veel cultuur, diversiteit en uitdagingen. Dat heeft de bodem gelegd voor mijn pad.

Na meerdere studies ben ik uiteindelijk beland in het sociaal domein.
Daar ben ik nu al 14 jaar werkzaam.
Ik heb in die 14+ jaar veel mooie activiteiten gezien, veel mooie mensen ontmoet en heb veel mooie organisaties leren kennen die dagelijks een verschil maken.

Een van deze bijzondere organisaties is Sociaal Solidair.
In 1 woord zou ik het omschrijven als: wauw!
Hoe bedoel je laagdrempelig? Wat dacht je van geen drempel.

Ik hou van deze organisatie omdat deze organisatie is onstaan en bestaat uit liefde voor de mens.
Ik ben trotse ambassadeur van Sociaal Solidair.

Fouad Arrabbany

Ellen Schoumacher

Politiek:

Raadslid bij de Gemeente Eindhoven.
En is actief op het gebied van Armoede beleid.

Harry Oosterhout

Sport:

Bij velen ondertussen wel bekend. Heeft afgelopen jaar het Voetbalproject mee gedraaid en is bekend met praktisch alle (voetbal) verenigingen in en buiten Eindhoven. Daarnaast ligt zijn interesse op sportgebied breed.

Kinderen:

Zorgen voor meer inbreng in de noodpot zodat kinderen ondanks de armoede tóch leuke dingen kunnen doen. Kinderen blij maken op diverse manieren, zoals aansluiten bij een activiteit, een uitje, individuele wensen.
De noodpot kan via IBAN: NL02 RABO 0308 6949 53, t.n.v. Stichting Sociaal Solidair en o.v.v. Noodpot Kinderen, gevuld worden. Uw hulp is méér dan welkom!

Hans Matheeuwsen

Algemeen :

Hans begon als redacteur / verslaggever bij de krant en kreeg een nieuw project.
Als redactioneel manager een mooi glossy blad maken voor Eindhoven.
De FRITS werd geboren en lag jaren op veel plaatsen door heel Eindhoven.
En toen werd de stekker eruit gehaald.
Eindhoven zonder FRITS ?
Welnee Hans nam de uitdaging aan .
Nu is hij directeur-uitgever en hoofdredacteur bij de FRITS.
De FRITS die eigenlijk al heel lang zijn FRITS was.
Wij zijn blij met een ambassadeur met zo’n brede achtergrond.

Mr. Max Moszkowicz

Juridisch :

Max Moszkowicz is advocaat bij Moszkowicz Advocaten te Amsterdam en Maastricht, indertijd opgericht door diens befaamde vader Max Moszkowicz sr, van wie hij het vak heeft geleerd.
Hij heeft als beoefenaar van de algemene civiele rechtspraktijk sedert 1979, een zee aan ervaring opgedaan op allerlei rechtsgebieden en is werkzaam voor particulieren en bedrijven.
Als voormalig columnist van de Telegraaf ( “Recht voor zijn raab”) werd hij ook wel aangeduid met “meester van het woord” en was hij in staat om complexe juridische vraagstukken op een luchtige manier inzichtelijk te maken voor de juridische leek.
Wij zijn blij met deze Ambassadeur voor onze Stichting. Als ik vragen heb op juridisch gebied mag ik ze stellen en daarmee heeft hij ons al enkele keren goed advies gegeven.

Annette Verberne - van Casteren

Ere Ambassadeur – Particulier :

Velen kennen Annette al, ze weet overal wel wat vanaf
en staat ons en onze leden met raad en daad bij.

Wat is een ambassadeur?

Onze ambassadeurs zijn de oren, ogen en mond van de stichting. Zij kunnen in hun omgeving mogelijkheden signaleren om het werk van de stichting onder de aandacht te brengen. Er zijn altijd mensen die graag een steentje bij willen dragen maar die hebben weinig tijd.

Misschien ziet een ambassadeur kansen of activiteiten voor onze stichting maar heeft er zelf de tijd niet voor?
Dan kan hij/zij het als idee doorsturen aan het operationele team van Stichting Sociaal Solidair.

Hieronder een aantal punten wat een ambassadeur kan betekenen. Sommige activiteiten kosten weinig tijd maar leveren toch een hoog rendement.

Wat kan een ambassadeur doen?

• Onze Stichting bekend maken onder mensen in zijn/haar gebied.
  • Misschien heeft hij/zij de mogelijkheid binnen het eigen bedrijf, organisatie of anders om een informatie avond te organiseren.
  • Eigen ideeën en die doorsturen naar de operationele groep van de Stichting.

Kortom een ambassadeur kan als vertegenwoordiger van onze stichting er mede voor zorgen dat meer mensen bekend worden met ons werk.