Precies op de dag dat we 7 jaar bestaan 🙂

We gaan een super mooi verhaal beschrijven hier.
Het begon jaren geleden als droom, het werd een wens, er ging een mail uit en die werd gehonoreerd.
10.000 euro als basis voor een stacaravan met een jaarplaats voor 2021.
Hiervoor bedanken we Stichting de grootste familie helpt.
Met name Alexander Tuininga, bestuurslid waar ik goede gesprekken mee heb gehad.

Onze zoektocht begon en we kwamen bij Camping Buitenlust uit.
54 kilometer van Eindhoven in een mooie bosrijke omgeving .
Dichtbij Breda, Tilburg, Baarle Nassau en vele mooie dorpen in de omgeving .
Onze mail ging de deur uit en we kregen een positief mailtje terug van Peter Vlug, de eigenaar.

Afgelopen donderdag zijn we daar geweest en we hebben een bijzonder aanbod gekregen.
Hij heeft veel werk voor ons verricht en doorgeschreven op dit sociaal verhaal. En onze dank is heel erg groot.
Als 1e contact gelegd met zijn caravan leverancier.
Die heeft 4000 euro sponsoring op zich genomen.
Hiermee komt de caravan op 10.000 euro.
Bart Wolf van Wolf Caravans bedanken we hiervoor.

Dan bleven nog de kosten van het aansluiten, de jaarplaats, en de kosten van de meterstanden.
Dat wordt voor 2021 geheel voor rekening genomen door de campingeigenaar.
Je stelt jezelf de vraag; kan dit allemaal echt zo ?
Ja het staat zwart op wit.

Dan zijn er nog bijzonderheden.
De caravan wordt geplaatst, men maakt een tegelpad , een omheining, plaatst een schuurtje en legt een stuk kunstgras ervoor (weinig onderhoud).
De caravan is winterhard, dubbel glas, verwarming en goed geisoleerd.
Met 3 slaapkamers , dus zes personen en een badkamer .

Een verzekeringsmaatschappij die graag anoniem wil blijven doneert € 500,– , eventueel aan te wenden voor het verzekeren van de caravan.

De camping eigenaar deelt ons verhaal overal!
Hij is zelf verbonden aan de Kiwanis , een lokale club daar in de buurt.
Die gaan ons 1000 euro schenken voor de inrichting, we mogen daar dekbedden, kussens, tvtje enz van gaan kopen.
Normaal geven ze een cheque en maken een foto.
Met Corona kan dat nu niet. Ze hebben gezegd dat ze in de zomer een feestje voor ons geven.
Vandaag (12-12-2020) zijn Annie Giroldi-Toeback en Patricia van Dommelen naar de camping geweest voor de sleutels, een beetje uitleg en zagen ze een nieuwe koelkast in de caravan.
En een gewoon nieuwe blokhut die al in elkaar stond om als schuurtje te gaan gebruiken !
Ook hebben ze al een deel omheining geplaatst en zand besteld voor de tuin. Waar ze een tegelpad en kunstgras willen gaan leggen.

Vespo heeft inmiddels 2 dozen klaar staan inhoud: 6 dekbedovertrekken 140×200, 6 hoeslakens 1 persoons, 6 st keukendoeken, 6 theedoeken, 12 douchelakens, 12 baddoeken, 12 gastendoekjes, 12 washandjes. Een superfijne donatie!

Wij bedanken Willie Pluijm hartelijk voor de kei leuke spellen voor in onze caravan.
Oud Hollands is en blijft leuk!

Bovenstaande laat een super sociaal verhaal zien.
Het past bij onze Stichting; Kinderen kunnen er spelen zoals ze ook spelen bij ons.
Er is een activiteiten team in de vakanties, een kinderhonk, een chill honk voor de oudere jeugd, een zwembad, speeltuin. Een mooie recreatieplas ligt op 2 kilometer en gratis toegankelijk.

Doelstelling

Onze doelstelling voor 2021 is dat we zeker 12 keer met 4 kinderen (onder begeleiding) willen gaan.
Daar hangt dus ook een prijs aan, want het is vervoer, eten/drinken enz.
Besloten is dat het voor minimaal/maximaal 2 nachten zal zijn.
Dan is de dekkende prijs 12,50 per dag.
25,00 is voor de een veel en de ander doet het zo.
We hebben een sponsor gevonden die voor 48 kinderen uit gezinnen van mensen met momenteel minder 10 euro in mindering gaat brengen.
Euro-Wijzer schenkt dus 480,- euro aan dit project.
Voor nu gaan kinderen die in deze doelgroep zitten dus voor 15 euro een weekend mee
Let op het is 1x geldig in dit jaar dus ga je vaker mee dan gaat deze vlieger niet meer op. De 2e en volgende keren is het 25,00
En het is voor maximaal 48 kinderen voor nu.

We gaan met kinderen er naar toe met goede begeleiding (ouders krijgen een rustmoment voor zichzelf).
We kunnen gezinnen van een vakantie laten genieten, laagdrempelig en tegen meer dan sociale tarieven.
Buiten deze vakantie periodes om kunnen mensen zonder kinderen eveneens gaan genieten van rust, een mooie omgeving en ontspanning.
Het zal ook naar rato van je inkomen gaan.
Samen moeten we een goede invulling gaan krijgen voor het jaar erop (dit alles gaan we goed uitwerken).

We gaan wat kleine spullen nodig hebben maar niet veel daar zullen we ook een thread voor aanmaken.
We gaan een muurproject openen voor een basis bedrag voor het jaar erop en onderhoud/vervangen.
Wij zijn er super blij mee en denken dat veel mensen en kinderen hier heel veel plezier gaan krijgen.

Conny Oosterhout – Smits
Voorzitter Stichting Sociaal Solidair