Zomervakantie 2023

Dag zomervakantie…

Dit jaar was dat er een die we niet snel meer vergeten.

Eind juni hadden we besloten de stacaravan te verkopen en over te gaan naar een tourcaravan. In combinatie met campertje een betere oplossing en de weg naar het echte kamperen. Niet wetende dat de stacaravan zo snel weg zou zijn in de 3e week van de grote vakantie moest die dus snel leeg.

Op de tourcaravan hadden we al een optie en een camping was ook uitgezocht . Op zich nog niet zo’n makkelijke opgave als je met wisselende personen erin wilt. Maar, met hulp van …. is het allemaal gelukt. Een groep vrijwilligers was bezig met de stacaravan , de andere groep met het opbouwen van de tourcaravan en een groep vrijwilligers met het pand, de inlopen op dinsdag en het ophalen van spullen.

We hebben een plaats gehad op Familiecamping Klein Canada in Afferden (Limburg). Net tegen Duitsland aan, waar de kinderen volop gezwommen, gevist, gespeeld , gesport en deelgenomen hebben aan de activiteiten. Het campertje heeft er ook een week gestaan en is helemaal uitgeprobeerd. De kids hebben zelf ontbijt en lunch gedaan. Koken gaan we volgend jaar mee starten. Dit avontuur vonden ze superleuk en wij waren ineens hun overburen. Goeiemorgen buurvrouw klinkt net even anders als dat je te maken hebt met begeleiders nietwaar

Een kleine foto impressie van een ondanks wisselingen met locatie en caravan die toch als heel goed is ervaren. Volgend jaar gaan we voor een zomerplaats op deze camping.

Het allerbelangrijkste van dit hele verhaal is dat een aantal kinderen kennis hebben gemaakt met het kamperen. Heel veel mooie vakantie herinneringen hebben gemaakt en verhalen te over hebben. In die zin past het campertje met de naam Dreamcatcher heel goed in dit verhaal.

Dit is mogelijk gemaakt door Thomas Villanova en Project Annette Verberne van Casteren.