Ontdek je eigen talenten als vrijwilliger bij onze Stichting.

Ben je opzoek naar vrijwilligerswerk?
Loop dan eens binnen op de Pachtakker 6 op dinsdag en donderdag tussen 10.00 en 12.00 zodat je kunt zien wat we allemaal doen en of jij met talenten iets voor ons kunt betekenen.

Bekijk het filmpje eens en luister naar wat onze vrijwilligers te vertellen hebben.

Een artikel op de website van Eindhoven Doet

Hier vindt u het artikel

Een artikel in het blad Frits.
Noodhulp, binnen 24 uur als doel.
Klik hier voor het volledige artikel in PDF formaat.

Stichting “De grootste familie helpt!” heeft ons maar liefst € 10.000,00 geschonken voor onze stacaravan! Wij zijn hier uiteraard héél erg blij mee!
Lees het hele artikel hier

Mooi artikel in het Eindhovens Dagblad, zowel online als in de papieren versie te lezen. Klik op de afbeelding voor de volledige versie.

Sociaal Solidair

Door de Stichting Sociaal Solidair werden we benaderd met de vraag of we onze doelgrroep blij kunnen maken met sinterklaascadeautjes. De Stichting Sociaal Solidair richt zich op minima, mensen die hulp hard nodig hebben. De Stichting bestaat sinds 2013 en is opgericht door een groep enthousiaste vrijwilligers met als initiatiefnemer Conny Oosterhout-Smits.
We hebben allemaal pakketjes gekregen met verzorgingsproducten en lekkers. Met sinterklaas was de Huiskamer dicht, dus we gaan de cadeautjes onder de kerstboom leggen.

Stichting Sociaal Solidair powered by Stroom Eindhoven

supercharge_sociaal_solidair

Tweedeling inkomens: Brainport is níet voor iedereen.

Eindhoven krijgt de waarschuwing dat een sociaal-economische tweedeling in de stad dreigt.
Een artikel hierover werd op 08-11-2019 gepubliceerd in het Eindhovens Dagblad.
Digitaal is het artikel hier te lezen (let op, Premium artikel)

De VIP040-Roos

De eerste VIP040-Roos is uitgereikt aan Conny, voorzitter Stichting Sociaal Solidair

Hieronder een stukje van de organisatie :
Op 9 mei willen bij de viering van 100 jaar vrouwenkiesrecht voor de eerste keer onze eigen award voor een bijzondere vrouw uit onze regio uitreiken. We noemen onze prijs de VIP040-Roos.

Wat?
De VIP040-Roos is een onderscheiding voor een bijzondere vrouw die een bijzondere maatschappelijke prestatie heeft geleverd. De prijs bestaat uit: een schriftelijke award om aan de muur te hangen en een bijzonder kunstwerk gemaakt door bijzondere mensen.

Voor wie?
De VIP040-Roos is bedoeld voor een vrouw die voldoet aan onderstaande criteria:
Zij woont in Zuidoost-Brabant.
Zij heeft zich onderscheiden door een bijzondere maatschappelijke verdienste, dat kan ze als privépersoon hebben bereikt of als taakoverschrijdende prestatie vanuit haar beroep.
Zij is een inspirerende persoonlijkheid en eerder een rolmodel dan een theoreticus.
Zij is een sterke persoonlijkheid met doorzettingsvermogen en een positieve uitstraling.

Door wie?
Voor de selectie van de winnaar is een jury samengesteld. Deze bestaat uit voorzitter Elena van Hout, secretaris Marianne Cooijmans en drie algemene leden: Milena Blokdijk, Necla Kocak en Ria Otten.

Reactie van Conny :
Ik ben blij verrast met deze award die eigenlijk voor iedereen verbonden aan onze Stichting is.
Want je weet het; Je kan het nooit alleen maar wel SAMEN.

De jury die mij goed gevolgd heeft bedank ik voor hun vertrouwen.
En iedereen die meegegaan is bedank ik heel hartelijk.

5 jaar Cement voor Woensel Noord, wij … samen voor elkaar.

Een mooi artikel over Stichting Sociaal Solidair in dit boek!

Uitgever/opdrachtgever : Jeroen Pijnenburg
Journalist : Marc Cleutjens (tevens tekstschrijver en historicus)

Klik op de afbeelding voor het hele artikel.

Buurten, Het bewonersmagazine van Woonbedrijf, voorjaar 2019

Een ochtend meelopen in Vlokhoven, met daarin een mooi stukje over Stichting Sociaal Solidair

Klik op de afbeelding voor een grotere versie.

Een interview van tekstschrijver Marcel Lindic in de Zelfkrant.

Effe buurten

In “Effe buurten” gaan Linde ten Broek en Eddie Mol op zoek naar bijzondere initiatieven, hartverwarmende ideeën en mooie projecten in de wijken van Eindhoven die niet altijd zichtbaar zijn voor iedereen.

Frits

Stichting Sociaal Solidair in de Eindhovense glossy “Frits”.
Het menselijke gezicht, sociale initiatieven voor het voetlicht.

Open huis krantje

Stichting Sociaal Solidair in het Open Huis Krantje van 16 september 2017
Klik op de afbeelding voor de volledige versie van het krantje.
Ons artikel vind je op pagina 11.

Verrassend Vrijwillig Vlokhoven

Deze buurtactiviteit vindt plaats op 23 september met als doel, Verbinden en Vermaken

Stichting Sociaal Solidair organiseert deze activiteit in samenwerking met Stichting Ik Wil en Buro Cement.

MensenWerk 2016 Aflevering 17 Buro Cement
Ondersteuning van wijkbewoners.

In deze aflevering o.a. de snelle afhandeling van een spoedaanvraag voor een noodpakket door Stichting Sociaal Solidair!