Wat hebben wij gedaan in 2019?

Noodpakketten uitgegeven

Pakketten Internationale Dag van de Armoede

I.o.m. bewind langer dan 1 week ondersteuning gegeven

Aanvragen achter de schermen behandeld

Gezinnen opnieuw laten beginnen van ... tot ...

Gezinnen geholpen

Personen direct naar bewind doorverwezen

Personen in contact gebracht met WIJ Eindhoven, Catharina Kerk, Stichting Leergeld, Speelkado, PvdA Ombudsteam

Kledingpakketten uitgegeven

Personen geholpen met laptop, fiets, pc

Verborgen Armoede ontdekt

Kilo fruit uitgedeeld

Groententassen verdeeld

Kinderen blij gemaakt met een uitje

Personen gezien op onze activiteiten

Kadootjes ingepakt (inclusief Dag van de Armoede)

Gezinnen geholpen vanuit de Broodbank

Gezinnen geholpen vanuit de Luierbank (baby- en volwassen luiers)

Complete maaltijden uitgegeven

Personen 1 warme maaltijd per week gegeven (thuiskokkies in de wijken opgestart juli)

Dat hebben wij gedaan Met en Voor Elkaar
Zichtbaar en Onzichtbaar

Zonder onze sponsoren en vrijwilligers was dit nooit mogelijk geweest
Daarvoor hartelijk dank

Wat verwachten wij terug ?
• Respect voor onze vrijwilligers
• Afspraken na komen
• Het is graag gedaan

IJsbaan Markt Eindhoven

(activering/ontspanning)

Als start van het nieuwe jaar, een uitje naar de ijsbaan op de Markt in Eindhoven.
De kinderen konden een paar uur heerlijk schaatsen, al dan niet met schaatshulp. In de pauze was er heerlijk warme chocolademelk met slagroom.

Project: van mens tot mens

(activering)

1 keer per week koken voor de medemens, welke niet iedere dag een warme maaltijd heeft. Dit project is in januari van start gegaan. In iedere wijk zoeken wij mensen die eens per week voor een ander een warme maaltijd extra wil koken. Deze wordt dan opgehaald bij degene die kookt. Zo heeft iedereen de kans op 1 of 2 warme maaltijden per week.

Week van de smalle beurs

(activering)

Deze week hebben we een beurs gehouden waarbij men kleding, schoeisel en boeken kon kopen voor een klein prijsje. Deze week verliep zo goed, dat er besloten is, om dit eens per kwartaal te doen.

Kinderknutselclub Plek Zat

(ontspanning/activering)

Ook dit jaar zijn we doorgegaan met de kinderknutselclub.
De mooiste dingen hebben we weer voorbij zien komen.

Chocoladefabriek Rudolf Vermeulen

(activering/ontspanning)

Ook dit jaar waren we weer welkom bij de Chocoladefabriek in Waalre. Na uitleg, gingen de kinderen aan de slag met pure, melk of witte chocolade.
Ze mochten een papier vol chocolaatjes maken en hadden daar veel plezier in. Bedankt weer voor alles Rudolf Vermeulen.

Try-Out: 3X Gamen-Knutselen-Koken

(ontspanning/educatie/activering)

Dit jaar hebben we de start gemaakt om met kinderen verschillende dingen te gaan doen op een middag. Ze konden gamen, knutselen of koken.
Dit viel zo in de smaak bij de kinderen en begeleiders, dat is besloten om dit eens per maand te gaan doen.

3X Knutselen-gamen-koken

(activering/educatie)

In februari zijn we na de try-out begonnen om eens per maand deze activiteit uit te voeren. De kinderen en volwassenen zijn erg enthousiast.
De activiteit loopt erg goed.

Project: Uitgestelde koffie of thee

(activering/ontspanning)

Een nieuw project. Uitgestelde koffie of thee. Dit betekent dat er koffie of thee geld gedoneerd wordt. Degene die bij ons koffie of thee komt drinken en dit niet kan betalen, kan hierdoor toch van een heerlijk kopje drinken genieten.

Naailes

(activering/educatie)

Ook dit jaar hebben de kinderen 1 of 2x per maand naailes. Onder leiding van een ervaren naaijuf en een begeleider, maken ze weer prachtige dingen.

Domino’s Pizza

(activering)

Ook dit jaar mag er eens per week een pizza opgehaald worden. Hiervoor kan op het forum ingeschreven worden en wordt er iemand uitgeloot, die in die week op de Pachtakker de bon op kan halen, waarmee de pizza opgehaald kan worden.

Crea Doe Knutsel

(activering)

Eens per 2 weken wordt er onder leiding van een kinder vrijwilliger en een volwassen vrijwilliger leuke dingen geknutseld.
De Crea-bea onder de kinderen komt dan naar boven.

All you can eat Pancakes

(activering/educatie/ontspanning)

We hadden heel veel pakken oliebollenmix gesponsord gekregen van Albert Heijn. Door hierbij 3/4l melk te doen, kun je daarvan ook pannenkoeken bakken.
Dit hebben we voor 16 kinderen die dag gedaan. Ze konden zelf bakken onder leiding van een volwassene of laten bakken. De kinderen hebben genoten van de heerlijke pannenkoeken. Er werd ook nog een spelletje gedaan waar iemand iets moest uitbeelden en de andere moesten raden.

Meidenavond

(activering/ontspanning)

Onder leiding van volwassen vrijwilligers en 2 jonge dames van het Summa College, hebben we een aantal meisjes omgetoverd tot ware diva’s.
Nageltjes lakken, haren stijlen en natuurlijk heerlijk tutten met make-up. Het werd een drukke maar gezellige avond.

Snuffelmatjes maken & Project Doornakkers

(activering/educatie)

In februari hebben we met een aantal kids snuffelmatjes gemaakt voor hond en kat.
Naast deze superleuke activiteit, hebben de kids ook een snuffelmatje gemaakt die op een later tijdstip aangeboden werd bij Dierenopvangcentrum Doornakkers.

Ouderenproject KidsSociaal4Solidair

(activering/educatie)

In februari hebben 3 van de 4 kids van KidsSociaal4Solidair een high-tea verzorgd voor ongeveer 16 ouderen uit de buurt. De ouderen hebben volop genoten van alle heerlijkheden. De goede zorgen van de kids leverde hun een mooie fooi op voor in hun potje. Hiermee sparen ze om een keer iets leuks met z’n allen te kunnen doen. De mooie taart werd gesponsord door Taart & Dolci.

KinderResto Wijs met Eten

(activering/ontspanning/educatie)

Ook dit jaar verzorgden de kinderen van KidsSociaal4Solidair weer eens per maand een etentje. Heerlijke gerechten passeerden weer de revue.

KidsSociaal4Solidair uitje naar CKE

(activering/educatie)

Complimenten, we deelden ze uit en ontvingen zelf ook een heel leuk compliment.

Carnaval Kinderkookkaffee

(activering/educatie)

Een hele leuke kinderkookkaffee. Kinderen mochten verkleed komen.
We hebben leuke creaties voorbij zien komen. Ze hebben allemaal leuk meegedaan en heerlijk gegeten.

NL Doet

(activering)

Voor de kinderen was dit een droom activiteit, liggen in een zandberg, scheppen en met de kruiwagen lopen. Storten in de bakken en met je handen door de grond. Zo zagen ze er dus ook uit.
Voor de allereerste keer, zolang we dus in pand zitten moesten ze hun kleren buiten afkloppen en hun schoenen uitdoen als ze naar binnen kwamen.
Er is heel hard gewerkt door iedereen. Sla, radijsjes, paksoi, wilde spinazie, allemaal snelgroeiend. Tomatenplantjes, komkommer plantjes en een lage bonensoort waren al opgekweekt en staan erin. Braam, bes en framboos is ook gezet.
Voor fleurig zijn er ook gezellige plantjes gezet. Ook bakken met kruiden staan er nu in.
Voor de kinderen hadden we een leuke verrassing voor hun harde werken. Met een humor twist erbij. Een zakje magisch zand voor binnen op tafel. We dachten als je de hele dag met zand aan werken bent waarom binnen dan niet
Kinderen en vrijwilligers die meegeholpen hebben met dit project allemaal bedankt!
NL DOET is een fijne mogelijkheid om naast DOEN om een keer zaken te realiseren die financieel voor ons dan bereikbaar zijn.

Pannenkoeken bakken voor de ouderen

(ontspanning/activering/educatie)

Op vrijdag 22 maart werden er in het hele land door kinderen pannenkoeken gebakken voor ouderen. De intentie was dat men de ouderen deze dag in het zonnetje wilden zetten.
We hadden besloten dat wij met de kinderen mee gaan bakken.

De pannenkoeken werden per stuk in folie verpakt en konden opgehaald worden. Ook hebben we heel veel pannenkoeken uitgedeeld in de flat in Vlokhoven.
500 Pannenkoeken hebben we gebakken en gingen allemaal op. Iedereen heeft ervan gesmuld.

Een geslaagde actie!

Kindermiddag

(ontspanning/activering)

Vandaag hebben wij de donatie ingezet van Marga. Kinderen hebben een echt leuke dag gehad.
Vogelhuisjes zijn gemaakt, leuke knuffelkussens gemaakt en beide gepimpt.
Het was nog hard werken ook om alles af te krijgen.
Een lekker broodje tussen de middag, snoepje, frietjes en snacks en een ijsje maakten de dag helemaal af.
Kinderen bedankt voor jullie gezellige aanwezigheid.
Hartelijk bedankt voor de donatie die we om hebben kunnen zetten in een fantastische kindermiddag.
Het was zeer geslaagd!

Circus Bolalou

(ontspanning)

11 april zijn we met 30 kinderen en veel begeleiding naar Circus Bolalou in het Henri Dunantpark geweest.
Clowns, paarden, messengooien en nog veel meer kwam voorbij in een wervelende show.
De kinderen en begeleiding hebben ademloos gekeken naar al dat moois.
Een superleuk uitje!

Paasbrunch

(ontspanning/activering)

16 april hadden wij een gezellige Paasbrunch.
Met lekkere zelfgemaakte salades en een snee “Feestbrood” zoals dat ineens genoemd werd toe.

Paasknutselen

(activering/ontspanning/educatie)

Deze keer met de knutselklub Plek Zat, een speciale knutseldag.
De kids konden, als ze dat wilden, knutselen voor Pasen.
Daar werd massaal gehoor aan gegeven. Mooie mandjes en andere knutselwerken kwamen voorbij.

Paasactiviteit

(activering/ontspanning)

Vandaag hadden wij een supergezellige Paasbingo.
De kinderen zijn tevreden naar huis gegaan.
Net voordat onze activiteit begon is onze Paashaas met 2 paaskinderen even naar Unitas gelopen waar de senioren een Paasbrunch hadden.
Ze hebben wat eitjes en koekjes uitgedeeld en de senioren vonden het gezellig.
Alle vrijwilligers bedankt, de Paashaas die het warm had … zeker bedankt en de kinderen bedankt voor hun gezellige aanwezigheid.

Iftar

(ontspanning/activering)

Ook dit jaar hebben we een Iftar gehouden. Mensen van alle culturen kwamen bij zonsondergang in ons pand samen om verschillende meegebrachte gerechtjes te nuttigen.
Het is een gezellige avond geworden.

Billy Bird

(activering/ontspanning)

Met een aantal kinderen zijn we naar Billy Bird te Volkel geweest. Het was superleuk, met leuke kinderen, geen akkefietjes, meer dan goed luisteren en duidelijke afspraken.
Er was daar een groot water. Omdat er kleinere kinderen meegingen, hebben we besloten niet in het water te gaan, maar de achtbaan, bootjes, springkussens, botsauto’s en meer vielen ook erg in de smaak bij de kinderen.
Het is een erg gezellige dag geweest.

Natuurmuseum Arnhem OO-Zone

(activering/ontspanning)

Hier zijn we 1 mei jl. met een aantal kinderen naartoe geweest. Ze hebben genoten van alle dingen die er te zien waren en kwamen vol verhalen weer terug bij de ouders.

Speelboerderij De Hooiberg

(activering/ontspanning)

Dit jaar zijn we ook weer met een paar kinderen naar Speelboerderij De Hooiberg geweest.
Ze hebben binnen en buiten gespeeld en lekker geknuffeld met de boerderijdieren.
Daarna wat gedronken, een ijsje en weer huiswaarts. De kinderen hebben een geweldige dag gehad.

Sociale Boost

(activering)

Iedere maand een Sociale Boost, wat wil zeggen voor een bedrag een kleding bon en een bon voor boodschappen (dat bedrag is vastgesteld maar de ontvanger kan zelf de verhouding doorgeven).
Dat vullen we aan tot een vastgesteld bedrag met; verzorgingsproducten of speelgoed of iets echt leuks.
Iedere maand voor hetzelfde bedrag. Iedere maand een ander adres. Hiermee hebben we in december een begin gemaakt.

Samenwerkingen

Stichting Leergeld
Sinds 24-04-2019

Buiten de stichtingen en bedrijven waar we al een samenwerking mee hadden, zijn bovenstaande er dit jaar bijgekomen.

Graffiti workshop i.s.m. CKE & Woonbedrijf

(ontspanning/educatie/activering)

In juni hadden we een supergave activiteit. Onze dank gaat hiervoor uit naar het CKE en Woonbedrijf.
Ook onze dank voor Martin die hen de kleine beginselen van graffiti bijgebracht heeft. Met een echt engelengeduld
Ze hebben eerst voor zichzelf allemaal een plaat gespoten.
Daarna hebben 11 kinderen samen een groot bord gespoten wat op onze muur buiten gehangen zal worden. Dat is een echt mooi bord geworden. Het samenwerken, niet in elkaars vakje komen was al een kunst op zich.
Wij zijn blij met deze mooie aanwinst.

Recreatiepark De Bergen

(ontspanning/activering)

In juni zijn we met een hele groep naar Recreatiepark de Bergen in Wanroij geweest.
Het was warm maar de kinderen hadden er geen last van. Die wilden meer in de binnen-, dan de buitenspeeltuin spelen want daar stond de vriezer aan zeiden ze.

Wij bedanken Recreatiepark De Bergen en Walter Smits voor deze hele leuke dag, en alle kinderen en vrijwilligers voor de gezelligheid.

Reptielenhuis De Aarde

(ontspanning/educatie)

Echt genieten was het van dit leerzame en gezellig uitje naar de Reptielenhuis de Aarde in Breda.
Wij werden welkom geheten door vriendelijke medewerkers en stuk voor stuk namen ze tijd om ons uitleg te geven. De kids waren super enthousiast en stelde veel vragen. Sommige namen de slang op hun nek en andere aaide alleen… ook super stoer en dapper. Op tafels lagen een ontleden kikker en krokodil. Echt moeilijke, maar leerzame puzzelstukken. Het lukte niet iedereen om het in elkaar te zetten.
Alle kids bedankt voor de gezelligheid en jullie enthousiasme.

Sociaal Solidair Kinderspektakel

(ontspanning/activering)

In juni was de dag van SOCIAAL SOLIDAIR KINDERSPEKTAKEL.
Heel de week het weer volgen, zetten we veld wel of niet op. Om 12.00 droog, dan de waterspellen op. Niet alles want dat was niet mogelijk met de onvoorspelbaarheid maar meer dan genoeg.
Er waren meer kinderen dan verwacht. Nat, droog, het ging allemaal door elkaar.
Ik bedank al onze vrijwilligers, en de vroeg opbouwers van harte. Zonder jullie inzet geen kinderpret.
Het was een anders dan anders activiteit door het weer, maar het liep als een treintje.

Het Gouden Woud

(ontspanning/activering)

In juli is er een groep naar het Gouden Woud geweest.
Geef ze zand, modder, water, verstop honderden goudstukjes in het zand, laat ze zeven, schommelen, klimmen in boomtakken en schommelen en glijden. Lekker ouderwets, heerlijk buiten, heel erg vies (dus die extra droge set mee was geen luxe) en ze spelen uren en uren ….
Iedereen genoot zichtbaar. Het was een geweldige dag.

Oorlogsmuseum Overloon

(ontspanning/activering)

7 juli jongstleden zijn we met een aantal kinderen naar het Oorlogsmuseum in Overloon geweest.
Heel veel informatie over vroeger. De kinderen keken hun ogen uit bij de vele voertuigen uit deze tijd. Een mooi stukje historie in een zeer groot museum. Iedereen genoot met volle teugen.

VUE

(ontspanning)

Met een paar kleinere kinderen zijn we vandaag naar de bioscoop geweest.
Duck Duck stond op het programma en ze hebben genoten van de film en kregen nog een heerlijke kinderbox met drinken en popcorn erbij.

Masters in Motion

(activering/educatie/ontspanning)

Masters in Motion presenteert in Eindhoven een nieuwe kunstbeleving. De digitale kunstexpositie vestigt de aandacht op de werken van van Gogh en Rembrandt van Rijn. Door het gebruik van 360-graden projecties wordt er een totaal nieuwe ervaring gecreëerd waarbij kunst, techniek en innovatie samenkomen.

Het is een unieke 3D ervaring en tijdens ons bezoek maken ze hem nog leuker door speciale kindereffecten toe te voegen. Kabouters die over de tafeltjes lopen enzovoort

Met heel veel dank aan Bram

Natuurmuseum Brabant

(ontspanning/activering)

10 juli zijn we met een aantal kinderen naar Natuurmuseum Brabant in Tilburg geweest.

Op iedere verdieping was van alles te zien. Beneden kregen de kinderen een speciale pas waarmee ze opdrachten op de pc konden doen. Dit vonden ze allemaal erg leuk.
Het museum kent 3 verdiepingen en overal was genoeg te zien of te doen voor de kinderen.
Het was een topdag.
Natuurmuseum Brabant, bedankt voor alle uitleg en super ontvangst.

Zeepkettingen maken bij Pannenkoekenhuis De Klomp

(ontspanning/activering)

Met een aantal kinderen hebben we eind juli op een middag een superleuke zeepketting gemaakt, zelf zeepjes gegoten en een heerlijke pannenkoek gegeten bij Pannenkoekenhuis De Klomp.
Wij bedanken de dames van harte voor de goede en lekkere zorgen.

Vakantieweekend Juli

(activering/ontspanning)

Het eerste vakantieweekend zit erop.
Thema: Vooral doen wat leuk is !
En dat hebben ze gedaan, zaterdag tot 21.00 uur en zondag tot 18.00 uur.
Heel veel mooie knutselwerkjes, voetballen, tennissen, pingpongen, verkleden, gamen, spelen, hoelahoepen, mooie knuffelmaten gemaakt, air hockey en tafelvoetbal gespeeld.

We hebben op zaterdag genoten van een lekkere pizza en een grote ijsco en op zondag van een heerlijke BBQ.

Natuurlijk kwam zondag toch die zon en hebben we zo van de glijbaan in het water kunnen plonsen.
Op zondag kregen we bezoek van Spiderman en Captain America, een echte superheld en daarmee wilden ze natuurlijk allemaal mee op de foto. Supergaaf.

Wij bedanken Michael Humblé Entertainment dan ook meer dan hartelijk. Zonder jouw grote stuk sponsoring was het niet mogelijk geweest. We zijn ook super blij dat we jou aan onze Stichting hebben kunnen verbinden en een mooi samenwerkingsverband tot stand hebben gebracht.

De kinderen zijn tevreden naar huis gegaan. Ze hebben allemaal een leuke tas meegenomen voor de vakantie en ook hun knutselwerkjes daarin.

We bedanken de vrijwilligers die dit weekend mee geholpen hebben. We bedanken de kinderen voor hun gezellige aanwezigheid.

We bedanken de vele sponsoren die, dankzij hun bijdragen, dit superleuke weekend mede hebben gerealiseerd.

Vakantieweekend Augustus

(ontspanning/activering)

4 augustus zijn we met 15 kinderen en een aantal begeleiding naar Billy Bird geweest.
Het was het 2e vakantieweekend en het was voor de kinderen nog een verrassing waar we naartoe gingen.
Eenmaal binnen hebben ze naar hartenlust gespeeld en geklauterd. Het was heerlijk weer en alles is supergoed gegaan, ondanks de grote groep.
Moe maar voldaan werden de kinderen bij het pand weer met zijn of haar ouder(s) herenigd en kon de begeleiding terugkijken op een gezellige en geslaagde dag.

Gezellig avondje

Een gezellig avondje!
SNOEP SJOELEN en SNOEP ROULETTE

De kinderen konden door middel van sjoelstenen schuiven en het balletje rollen op de roulettetafel, snoepjes winnen die ze in een bakje moesten doen.
Degene met de meeste punten, won een prijsje, daarna de volgende enzovoort. Iedereen had na afloop een prijsje.
Het is een superleuke en gezellige avond geworden.

Maker Faire

(educatie/activering/ontspanning)

In september is een gezin naar de Maker Faire in Eindhoven geweest. Dit uitje werd gesponsord door René Pare van de Maker Faire.

Safaripark Beekse Bergen

(ontspanning)

Op 29 september is een minimagezin naar Safaripark Beekse Bergen geweest.
Dit uitje werd gesponsord door een lid van Sociaal Solidair dat een minimagezin graag een leuk uitje gunde.
Het gezin heeft aangegeven, ondanks dat het veel regende die dag, een superfijne dag te hebben gehad en bedankt de gulle gever van harte.

Toverland

(ontspanning)

29 september is ook een minimagezin naar Toverland geweest.
Dit uitje werd gesponsord door een dame die een minimagezin graag een leuk uitje gunde.
Het gezin heeft zich die dag uitstekend vermaakt en bedankt de gulle gever van harte voor de superleuke dag.

Burendag

(ontspanning/activering)

29 september was het (voor onze begrippen) een rustige burendag. Mensen bleven binnen, keken Max (wij ook) en PSV speelde uit. Een NK wielrennen, de Maker Faire die gelukkig druk was en een Pasar Malam zorgden voor heel veel vermaak.

Wel waren er redelijk veel vrijwilligers die zich heel nuttig gemaakt hebben. De kinderen die er waren hebben zich zeker goed vermaakt.

De gebiedsbeheerder van de Gemeente Eindhoven kwam nog even binnen en geheel onverwachts stond onze wethouder Yasin Torunoglu in de activiteitenruimte.

Burendag, elk jaar is het anders en dat telt dus ook voor het weer.
Burendag werd ook dit jaar weer mogelijk gemaakt door het Oranjefonds.

Warme maaltijd met een thuisgevoel

(activering)

Dit project is ontstaan, doordat een van onze vrijwilligsters aangaf niet te kunnen koken. Onder leiding van andere vrijwilligers werd het haar geleerd.

Er waren 4 gasten; Alexandra, Mohamed, Mevrouw Gerda en Meneer Bart.
Mevrouw Gerda bracht een prachtig zelfgemaakt bloemstuk van gedroogde bloemen mee. Dat staat nu op de tafel te pronken.

Het is echt goed gelukt, gekookte aardappelen, lekker gemarineerde kipfilet uit de wok en verse groentes uit de stomer.
Het was echt een gezellig samenzijn.

En als toetje kregen we van meneer Ad nog een donatie voor in het potje voor de volgende keer.

Dag van de Armoede

(activering)

17 oktober, de Internationale Dag van de Armoede.
Geen feestdag, maar een dag waarop men stilstaat bij het wereldwijde armoedeprobleem.

Wij als Stichting Sociaal Solidair zijn al ruim voor de zomervakantie aan de slag gegaan om voor dit jaar 100 goodiebags te maken. Het leek een onmogelijke opgave, maar het is gelukt!
106 Pakketten zijn bezorgd, 342 mensen zijn blij gemaakt.

Dit was nooit gelukt zonder de geweldige inzet van ons team van vrijwilligers en de vrijwilligers van de Schuilplaats, onze KidsSociaal4Solidair, onze kindervrijwilligers én ontzettend veel sponsoren.

Nadat de bags en pakketten bezorgd waren, ontplofte ons forum!
Bedankjes, foto’s, ontroerde mensen.
Een kleine greep uit de reacties voor onze vrijwilligers, sponsoren en lezers.

“Ik weet niet waar ik het aan te danken heb maar echt super bedankt”

“De meiden wisten niet wat ze zagen zo blij zijn ze”

“Een positief lichtpuntje na zware periodes”

“Voelde een beetje als jarig zijn”

“Het is de Dag van de Armoede, maar ik voelde me vandaag heel erg rijk!”

Hierom hebben jullie, wij SAMEN, MET en VOOR elkaar, dit gedaan. Met en Voor Elkaar op deze wijze breed gedragen laat zien dat SAMEN meer kan ….
Allemaal bedankt!

Onze sponsoren :
John West, Sociaal Solidair, Baptistenkerk De Schuilplaats, Anko Catharina Ziekenhuis, Golden Hair Salon,
Villa La Bella, Gompies Partijhandel, Eiervrouwke Anouk, AH XL Limburg laan, PATAT & MORE,
Kapsalon By Danielle Vaartbroek, Klein Costa Rica Vlindertuin, Astrid Thomassen, Keurslagerij Klaas v. Hooff Vaartbroek, Audrey, Marike Mettau, Elize Groot, Brainwash de Tempel, AH Vaartbroek, Schoenmakerij de Tempel, Dominique Bosch, Taart & Dolci, Midgetgolf de Genneperparken, Zin Inn WCW Mangerie Ardeche,  Kwalitaria van Dam, Euro Wijzer

Blinde Bingo

(activering/ontspanning)

16 oktober hadden we een supergezellige- en leuke bingo. Een blinde bingo.
Iedere ronde, wanneer een kind haar/zijn rijtje of kaart vol had, mocht het iets uitzoeken van de tafel. Alle prijzen waren ingepakt. Nadat de bingo klaar was, mochten ze de prijzen uitpakken en eventueel ruilen met een ander, maar wel naar gelijke waarde.
Iedereen ging met een prijs naar huis. Blije kinderen, blije begeleiding.

Girls Only

(activering/ontspanning)

Een verwenavond voor kleine dametjes…dat is gelukt!
Nageltjes werden gelakt, ze werden opgemaakt en de haartjes mooi geknipt of in de krul gezet.
De vrijwilligers moesten er ook aan geloven en werden ook opgemaakt door de kids, tot hilariteit van de rest, want we zagen eruit als clowns, maar hebben er super van genoten.
Een geweldige avond met geweldige kids.

Zeepkettingen maken

(activering/ontspanning/educatie)

In oktober hadden we een geurige activiteit.
Zeepkettingen maken…en, die zijn er een hele hoop gemaakt, en allemaal even kleurrijk en mooi.
Het was een gezellige drukte met veel kralen en een pand dat heerlijk rook naar zeepjes.

2X Gamen en Koken

(activering/ontspanning/educatie)

In oktober hadden we een gezellige en educatieve 2X.
Frietje erbij, ook prik in het blikje. Boven in het donker verstoppertje spelen?!
En toen kwam de vraag hoe iemand zich voelt die stoned is. Je kan het zeker wel zien op een video werd gezegd, maar wat is dat dan toch?
En natuurlijk kwam er toen ook drank voorbij want op films kan je zien hoe gek iemand dan kan doen! Dat hebben jullie goed gezien!
We waren er nog niet of er werd gevraagd of we wel wisten dat er mensen chemisch spul in je drinken gooien, en dan ben je van de wereld. Ja en het advies van Conny Smits was: “Drink altijd meteen je drinken op en zelf vasthouden”. Het was een enerverende avond.

Jeugdlintje KidsSociaal4Solidair

(activering/ontspanning)

18 November was het een meer dan bijzondere dag.
Er waren kinderen in Eindhoven genomineerd voor het jeugdlintje van de Gemeente Eindhoven.
Een enthousiaste groep mensen (raadsleden, gemeente, design, school) heeft er een bijzonder mooi project van gemaakt.

Onze KidsSociaal4Solidair, Rommy Hopman, Ims Al Baz, Dean Bosch, Ryan Adam mochten erbij zijn.
Vol verwachting of ze ook een lintje zouden krijgen.
Uit alle aanmeldingen zijn er dit jaar 7 kinderen uit gekomen. Het is niet iets wat je zomaar even krijgt.

De burgemeester van Eindhoven, John Jorritsma, heeft alle 7 kinderen toegesproken en hen een heel mooi iets opgespeld.
Ze zijn de helden van de stad!
Daarnaast ontvingen ze een mooie oorkonde en een echte heldenpet.

Aansluitend mochten we met wethouder Rik Thijs mee naar beneden naar de fietstunnel. Daar werd een heel mooi stukje kunst onthuld. Het blijft daarvoor altijd op de muur met de namen van de eerste 7 helden.
Wij hopen dat er elk jaar veel nieuwe helden bijgeschreven mogen worden. Ze zijn de toekomst van de stad.

Het was een hele mooie bijeenkomst. Met zeer veel dank aan de meer dan kindvriendelijke organisatie.

Wij zijn super en supertrots op de KidsSociaal4Solidair. Want je moet het toch steeds wel doen.
En ze doen het meer dan goed!

Ze hebben zelf interviews gegeven en deze zijn in het ED verschenen en werd uitgezonden op Studio 040
Alle ouders en anderen bedankt voor de belangstelling!

Efteling

(activering/ontspanning)

In november is een minimagezin naar de Efteling geweest. Dit uitje werd gesponsord door een dame dat een minimagezin graag een leuk uitje gunde.

Schoentjesbingo

(activering)

Een drukke avond tijdens de schoentjesbingo in november. Kinderen hadden van tevoren al hun schoen kunnen zetten bij ons, en moesten een gepimpte schoen of schoenknutselwerkje meenemen als ticket om binnen te komen. Dit is goed gelukt. De kinderen kwamen enthousiast binnen, afwachtend wat er allemaal zou gebeuren.

Het spel werd uitgelegd en de bingo kon beginnen. De kinderen die nog niet (goed) konden lezen, werden geholpen door onze vrijwilligers. Uit de meegenomen gepimpte schoentjes werden 2 winnaars getrokken die een extra prijs kregen.

De bingo was erg spannend, want als je nog 1 nummertje nodig hebt en het duurt en duurt……en dan….dan roepen ze nét het nummertje wat een ander naar de prijs leidt. Moeilijk voor sommigen, maar dat is het spel. Iedereen ging uiteindelijk met goede zin en een prijsje naar huis.

Winterbingo

(activering)

In november hadden we een drukke bingo. 22 ouderen en 5 kinderen tegelijk bingo draaien. De kinderen zaten in de huiskamer en de ouderen in de activiteitenruimte.
Wat was het spannend, zowel voor de kinderen als voor de ouderen. Je zult maar 1 nummertje hoeven en het valt maar niet en uiteindelijk gaat de prijs naar een ander…
Vele leuke prijzen uitgedeeld. Tussendoor heerlijke sandwiches, chocolaatjes en koekjes. Iedereen ging goedgemutst en met een cadeautje naar huis.
Het is een supergezellige avond geworden.

Creatief Kinderatelier

(activering/educatie)

Wat zijn de kinderen op dit atelier goed en geconcentreerd bezig geweest. Een paar dingen moesten nog afgemaakt worden, maar zijn een week later afgemaakt en allemaal prachtig geworden.

Dippie Doe

(ontspanning)

In december is een minimagezin naar Dippie Doe geweest. Dit gezinsuitje werd gesponsord door een dame die hen een leuke dag wilde bezorgen. Dit is gelukt.
Het gezin bedankt de dame voor het geweldige uitje. Ze hebben het goed naar de zin gehad.

Kinderwintermarkt

(ontspanning/activering)

21 december hadden we een wintermarkt waar kinderen konden komen shoppen met een soort strippenkaart. Van elke tafel kon een cadeautje gepakt worden. Samen met wat drinken en lekkers werd dit een leuke shop-dag voor de kinderen.
Ook voor de volwassenen werd gezorgd. Sommige kwamen een verrassing ophalen, anderen weer de sociale boost. Ook hier werd de inwendige mens niet vergeten. Het is een gezellige dag geworden.

IJsbaan op de Markt Eindhoven

(ontspanning/activering)

We begonnen de activiteiten dit jaar met schaatsen, en dit jaar eindigt bijna met schaatsen. In december konden de kinderen weerom komen schaatsen op de IJsbaan op de Markt in Eindhoven.
Omdat de KidsSociaal4Solidair een eigen activiteit hadden deze dag, was er geen begeleiding om mee te gaan naar de ijsbaan. Hierdoor moesten de kinderen op eigen gelegenheid gaan, maar dit was geen probleem.
De kinderen en ouders hebben genoten.
We bedanken Klaas Boselie van Fijne Feestdagen IJsbaan voor de gesponsorde kaartjes.

Hoe word ik een prinses of superheld?

(ontspanning/activering)

Vandaag hadden we het Winterfeest met stoere helden en beeldschone prinsessen.
Het was supergezellig en ze konden niet op Olaf wachten.
We bedanken Michael Humble Entertainment en Tanja van Melkebeke , alsmede ook hun dochter voor de leuke activiteit.

Disney on Ice

(ontspanning)

De laatste activiteit van dit jaar is een uitje.
27 december zijn we met een aantal kinderen en begeleiding naar de avondvoorstelling van Disney on Ice in de Jaarbeurs te Utrecht geweest.
Wat een mooie show en wat hebben we genoten.
Moe maar voldaan gingen we huiswaarts. Rustige rit naar huis want de kinderen zouden wakker blijven vertelden ze, maar voordat we de snelweg bereikten, sliepen ze.
Thuis werden de kinderen opgevangen door de ouders en konden ze luisteren naar de enthousiaste verhalen.
Dit uitje werd gesponsord door Disney on Ice, waarvoor hartelijk dank.